سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا

  • کد خبر: ۲۲۱۲۵۶
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا
معاون عمرانی شهردار مشهد گفت: پل دهرود ۷۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که ۹ متر از آن مربوط به محدوده تردد خودروهاست و ۲۴ شمع عمیق به عمق ۲۵ تا ۳۰ متر با ۱۵ تیر پیش‌ساخته و عرشه بتنی، استحکام مضاعفی به این پل می‌بخشد.

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان یزدی معاون عمرانی شهردار مشهد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه تعریض پل دهرود و بازگشایی گره ۲۰ساله محور بلوار رسالت با اشاره به چالش‌ها و نکات فنی این پروژه تصریح کرد: تا پیش از دو خط رفت و دوخط برگشت در این محور به یک پل با تک مسیر رفت و برگشت منتهی می‌شد که این تنگنای تردد، زمینه شکل‌گیری ترافیک سنگین در این محور را ایجاد می‌کرد. به موازات این، محدودیت دیگر ما مربوط به رودخانه کشف می‌شد که به‌عنوان اصلی‌ترین آبراه شهر مشهد، نقش اساسی در هدایت سیلاب‌های فصلی را برعهده دارد و نباید پل، حجم آب این رودخانه را محدود می‌کرد.

وی تأکید کرد: طراحی این پل، ظرافت‌های خاص مهندسی و عمرانی دارد. به‌طور کلی، سه دهانه برای این پل تعریف شد که یکی ۲۶متر و مابقی ۲۲ متر طول دارد. ۲۴ شمع عمیق به عمق ۲۵ تا ۳۰ متر با ۱۵ تیر پیش‌ساخته و عرشه بتنی نیز استحکام مضاعفی به پل می‌بخشد تا با توجه به تردد خودروهای سنگین و از جمله اتوبوس، امنیت مردم دستخوش مخاطره نشود.

معاون عمرانی شهردار مشهد گفت: پل دهرود ۷۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که ۹ متر از آن مربوط به محدوده تردد خودروست و سطح باقیمانده به پیاده‌رو‌هایی اختصاص پیدا کرده که مسیری امن برای تردد عابران پیاده و گذر از پل را ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پروژه، اصلاح هندسی کل مسیر در بخش جنوبی است که با ایجاد دو دوربرگردان، عبور و مرور خودروها را در شاه‌قوس‌ها بیش از پیش تسهیل می‌کند.

وی بیان کرد: هر دو دقیقه، یک اتوبوس از این محور عبور می‌کند و ۷ خط حمل‌ونقل شهری، روزانه ۶۵ هزارنفر را از این گلوگاه عبور می‌دهد. 

محمدیان‌یزدی با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه، از ثبت رکورد اجرای طرح در مدت زمان کمتر از شش‌ماه خبر داد و اظهار کرد: رفع معارض لوله‌های آب و دکل‌های برق، دو چالش بزرگی بود که حل‌وفصل آن بیش از ۷ماه زمان برد. پس از این، مدیریت شهری در فاز اجرایی توانست دوماه زودتر از موعد مقرر و فقط در مدت ۶ماه، این پروژه را به بهره‌برداری برساند تا همشهریان گرامی بتوانند در روشنایی کامل از این محور تردد کنند.

۴۰۰ اتوبوس جدید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم

مجید نژادحسین رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این اولین‌بار نیست که مدیریت شهری در قالب پروژه‌های کوتاه و میان‌مدت، گره از کار همشهریان عزیز باز می‌کند. پروژه‌های زودبازه بیش از دوسال است که به تفکیک محلات مختلف مشهد در دستورکار است و هرکدام با اعتبار ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی، خواست مردم را در حل معضلات شهری دنبال می‌کند.

وی افزود: پس از پروژه‌های منطقه ۳، مدیریت شهری به سراغ پروژه‌های منطقه ۶ خواهد رفت و ۲۸ خرداد، چندین طرح زیرساختی را در قالب تعریض پل و سرمایه‌گذاری‌های شهری افتتاح می‌کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: به طور کلی، حدود ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهدالرضا(ع) مشغول خدمت‌رسانی هستند  که مجوز خرید ۴۰۰ اتوبوس در دوره ششم به ناوگان شهری اضافه خواهند شد. در بخش مترو نیز به موازات افزودن ۶۰ واگن به خط ۱، تا پایان شهریورماه، حرم مطهر و میدان شهدا به خطوط قطار شهری متصل می‌شوند و اگرچه حفاری و آماده‌سازی خط سوم مترو به اندازه چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان هزینه دارد اما شورای شهر متمرکز بر امور زیرساختی است و این روند با افتتاح پل دهرود استمرار خواهد یافت.

پل جدید دهرود چه ویژگی‌هایی دارد؟ | از طراحی منحصربفرد تا رکوردشکنی در زمان‌بندی و اجرا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->